Click here for Myspace Layouts

10 PERKATAAN SEJUKKAN HATI SUAMI / KEKASIH

Views

“Saya tahu, awak boleh lakukannya.”

Seorang lelaki perlukan kata – kata semangat tepat pada masanya untuk dia maju kehadapan. Jika dia tahu anda percaya pada dia, dia akan mencuba dengan sedaya upaya untuk realisasikan impian dia.

“ Terima kasih sayang “

Semua orang suka di beri ganjaran. Begitu juga dengan suami/kekasih anda, dia akan rasa sangat sayang pada anda jika anda sentiasa mengucapkan terima kasih padanya. Dia akan rasa lebih bersemangat kerana dia tahu segala usahanya di hargai oleh anda.

“ Awaklah lelaki yang paling handsome di mata saya “

Jika anda gembira di puji cantik dan sebagainya, suami/kekasih anda juga akan gembira jika dia di puji oleh anda. Dia akan lebih mempercayai dan menyayangi anda apabila menerima pujian dari diri anda. Keyakinan dia juga akan turut bertambah.

“ Saya bersyukur ada suami/kekasih macam awak “

Apabila anda bersyukur, anda akan memberi tanggapan yang positif pada suami /kekasih anda. Dengan ini, dia tahu anda gembira bersamanya.

“ Awak lebih bijak sayang “

Akui kebijaksanaan akan member lebih keyakinan pada diri dia. Jika anda hendak memberi nasihat, pastikan anda akui kebijaksanaan suami/kekasih anda untuk bertindak. Beri sokongan pada dia.

“ ya sayang, awak betul”

Jika anda dapati apa yang suami/kekasih anda sampaikan adalah betul, anda perlu akuinya dengan kata – kata. Jika tidak, anda boleh member nasihat padanya. Dengan ini suami/kekasih anda tahu bahawa anda sentiasa menyokong dia dan memberi nasihat jika anda rasa ia perlu sahaja.

“ Awak seorang ayah yang baik “

Sentiasa puji suami/kekasih anda sebagai ayah/bakal ayah yang baik. Dengan ini, dia akan lebih bersemangat untuk menjadi seorang ayah yang baik.

“ Saya berada di sebelah awak, sayang “

Jika suami/kekasih anda mengalami kesukaran dalam hidup. Pastikan dia tahu, anda mengambil berat akan dia dan sentiasa menyokong dia.

“ Awak jangan risau sangat, pasti ada jalan dia “

Sentiasa sejukkan hati suami/kekasih anda ketika dia berada dalam kesusahan atau kerisauan yang amat. Dengan ini, dia akan berfikir dengan lebih tenang dan tindakan dia juga akan berhasil.

“ I love u sayang, I always do “ “ saya mencintai awak selama – lamanya “

Jika anda selalu mengungkapkan perkataan cinta, dia akan rasa lebih di hargai dan akan rasa lebih sayang pada diri anda.

Kredit Kat : blog xx

0 KOMEN TERHEBAT:

Post a Comment

BLOG INI HAKMILIK SEPENUHNYA AKU DOKTOR CINTA SEJAK 2012