Click here for Myspace Layouts

UKUR TAHAP KASIH SAYANG KORANG

Views
Hari ni, DOKTOR CINTA nak korang sume jawab pulak soalan ni..best okey..KOrang dah bercinta, tapi sejauh mane korang sayang kat boyfriend @ girlfriend anda..Jom mula!! :)


a)Anda dan kekasih terpaksa berjauhan kerana si dia mengikut keluarganya berpindah ke tempat lain.Apa tindakan anda..
1)Menelefonnya setiap hari.Ada waktunya kadang-kadang dalam sehari sampai 4 hingga 5 kali.
2)Setiap hujung minggu dan cuti umum anda akan ke tempatnya untuk bertemu.
3)Jalani hidup anda macam biasa dan hanya menunggu panggilan darinya.

b)Bila berlakunya salah faham dan pertengkaran,antara anda dan dia,siapakah yang lebih dulu mengalah?
1)Andalah,kerana seboleh-bolehnya anda tidak mahu hubungan anda dan si dia ada sebarang pergaduhan.
2)Mestilah dia.Anda kan lagi arif dalam hal yang menyebabkan pertengkaran tersebut.
3)Ikut keadaan.

c)Anda bersiar-siar di mall membeli-belah sendirian.Ketika masuk ke sebuah kedai buku,anda ternampak novel terbaru karya penulis yang si dia minati.Anda.. 1)Terus membeli novel tersebut untuk dihadiahkan padanya.
2)Merancang akan membeli bersama-sama si dia bila keluar bersama nanti.
3)Sekadar melihat-lihat sahaja.

d)Kekasih anda menceritakan masalah keluarganya pada anda.Tindakan anda?
1)Cuba membantu seberapa yang boleh.Bagi anda keluarganya ibarat keluarga anda sendiri.
2)Mendengar tetapi tidak mahu masuk campur urusan keluarganya.
3)Mendengar sahaja.

************************************************************************

Keputusannya...Jeng2 Jeng2 (',')

Jika jawapan anda...
~banyak no.1
Anda terlalu sayangkan dia. Pada anda kasih sayang pada si dia bukan sekadar menunjukkan perasaan tersebut tetapi sebagai satu tanggungjawab.

~banyak no.2
Anda sayangkan dia.Tetapi hanya si dia sahaja.Jika ada perkara-perkara lain yang tidak melibatkan dirinya anda tak ambil peduli.

~banyak no.3
Anda sayang dia sekadar sayang sahaja.Pada anda,banyak lagi hal lain yang perlu diambil tahu.Anda rasa diri anda dulu harus dipentingkan bukan si dia ataupun orang lain.

0 KOMEN TERHEBAT:

Post a comment

BLOG INI HAKMILIK SEPENUHNYA AKU DOKTOR CINTA SEJAK 2012